torsdag 23 april 2009

Trädgårdsdrömmar

Ja, i huvudet just nu cirkulerar det bara massa trädgårdsfunderingar....vilka krukor jag ska ha på trädäcket? ska vi ha loungesoffa? är plattor eller sten snyggast? ska vi ha mur mot gatan? ska vi ha ribbad spaljé som alla andra eller kan vi hitta något annorlunda men ändå snyggt? Kan Adirondack-kopiorna passa som solstolar på trädäcket? Hur övertalar jag min kärlek att en hängmatta à la Fatboy är värd varenda krona =)

I förra helgens Expressen-bilaga "Leva & Bo" fanns jättefina tips på inredningar av balkong, bla en i vitt & rött, önskar jag kunde visa bilden, men kunde inte hitta den på webben, jag hittade i allafall den fina spaljén "Sommarvind", formgiven av Emma Billbäck, läs mer om henne och hennes jättefina spaljéer mm här .

I veckan har det skruvats många skruv, vilket resulterat i att det snart bara återstår att lägga trallen. Vad härligt det ska bli när den är klar och marken är fylld och gräset är sått... Så här såg det ut för en vecka sedan! Som ni ser blir altanen stor, den är byggd för att få plats med en framtida inglasning. En sådan här härlig loungegrupp vore inte fel att fylla upp med, denna är den enda jag hittat med svart konstrotting och svarta dynor, alla andra är med beiga dynor, en aning opraktiskt tycker jag nog! Det är ju ändå en utemöbel! Denna kommer från www.sommarshopen.se och heter Modena.







Nu blir det att drömma vidare om trädgården, på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar