tisdag 5 april 2011

Altanplaner 2011


Ja, nu börjar det sannerligen bli vår i luften, ett par fina dagar har vi haft emellanåt, och då får man sån lust att dra igång i trädgården! Största projektet i år blir vårt efterlängtade uterum, och jag hoppas hoppas att vi får det klart till dopet!


Mina tomat- & gurkplantor kommer må så gott i inglasningen i sommar. I år tänker jag satsa på riktiga krukor att plantera i och det lutar åt IKEA PS Fejö som även har självbevattning och hjul i botten, perfekt!


Förra året odlade jag squash, en kul & lättodlad grönsak som ger många fina squash, de tog dock större plats än vad jag trodde, därför tänkte jag i år odla dem i en förvaringspåse från H&M. Spännande att se om det fungerar bra! Jag funderar på någon nyhet i mitt trädgårdsland i år, kanske någon sorts bönor?


Vinbärsbuskarna ska få nya fina stöd än de provisoriska vi satte upp förra året. Jag tänker mig dem i stil med buskstöden från Hasselfors Garden, borde vara busenkla att göra själv av runda stolpar, rundstav & lite svart lasyr!


Jag har, trots att sambon inte är överförtjust i dem, inte gett upp IKEA:s plastfåtölj VÅGÖ till altanen, gillar de skarpt!


De svart- & vitrandiga kuddarna från H&M kommer bli fina i lounge-gruppen, eller borde man välja de med blå ränder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar