lördag 21 januari 2012

Nytt porslin!

Bild lånad från IKEA. Porslin SKYN

Bild lånad från Rörstrand. Porslin Swedish Grace

Bild lånad från IKEA. Porslin FORSLA

Igår när jag skulle duka inför en middag med goda vänner slog det mig att jag är vansinnigt sugen på att uppdatera porslinet här hemma! Vardagsporslin OK, finporslin OK, men ibland vill man varken ta fram vardagstallrikarna eller finporslinet (som för övrigt väääldigt sällan används över huvudtaget) utan man vill ha det där mittemellan!

Det fina vita porslinet SKYN från IKEA är så fint med sin oregelbundna form! Klassiska Swedish Grace med sina 80 år på nacken känns som ett säkert kort för framtiden, man gillar den oavsett om man är 30 eller 70 typ, känns det som! Det fina glacerade porslinet i lila-rosa toner är vårens nyhet från IKEA, Forsla! Ser jättefint ut på bilderna och påminner en del om Matteus porslin! Ett porslin som Forsla skulle vara jättefint att kombinera med en enkel vit servis som SKYN.


Efter en tripp till Värnamo idag med svärmor & svärfar med en
mycket snöig hemfärd blir det ikväll soffan och filmen Trespass med
Nicholas Cage & Nicole Kidman. 


Bilder på Gustavs rum utlovade jag i tidigare inlägg...jag har inte glömt,
men minneskorläsaren verkar det som Gustav svalt eller nåt, för den är helt puts väck!
Jag tog några bilder med mobilen igår, men det gick inte ens att redigera dem någorlunda bra, så jag får fortsätta leta & ni fortsätta vänta!

Fortsatt trevlig lördagkväll!

Psst - Jag har hittat recept på världens godaste fisksoppa som dessutom går att göra på nolltid, i morn kommer receptet här!

1 kommentar:

  1. Sv:Racerbilen har jag faktiskt "snott" på nätet.. från nån sida med kort o så. Kommer inte ihåg vart.. använde den första gången till sonens 2 års kort... den är inte större än nån centimeter... klipper o klistrar in den då o då för privar bruk :)

    SvaraRadera