lördag 5 september 2009

Efter att ha väntat & väntat på att få tomten uppfylld o matjord ovanpå så kom dagen till sist! Yippie! Snart har vi gräsmatta! Vad härligt! Hoppas att den hinner ta sig innan det blir kallt & snö. Idag har vi även planerat häck med grannen. Vi hade som förslag ligusterhäck och de hade oxel, men efter lite betänkande från vår sida så fick det bli oxel. Vi gillade den med! I veckan blir det att beställa plantorna så vi kan sätta den så fort som möjligt!



Idag har det bakats, då regnskurarna satte stop för målningen! Lejlas formfranska smakade ljuvligt till Fisk & Skaldjursgrytan!




Jag har kommit på ett nytt höstprojekt....jag ska lära mig virka igen, det har jag nog inte gjort sedan man hade syslöjd på gymnasiet! Kanske klarar jag att virka en sån HÄR söt elefant, som Elisabeth, en vacker dag.... Jag tror mormor får hjälpa mig =)

/MalDa

1 kommentar:

  1. Hej hej... vad komiskt innan jag kom till din blogg satt jag och letade mönster på baby-baskrar och sa att jag nog ska lära mig att sticka nu i höst.. ska höra med mormor imorn om att ta en promenad till stan och köpa garn... vi kan ju ha stick-kväll när du kommer hahah :-)

    SvaraRadera