söndag 21 mars 2010

Trädgårdsskola!

Snön smälter med världens fart! Det gillar vi! Idag kunde vi skymta gräset för första gången! Härligt! Nu börjar trädgårdsplaneringen ta fart i huvudet! Hus & Hem har just nu en artikelserie om trädgårdsplanering som jag lusläser! Det är arkitekten Margareta Diedrichs som ger sina tips i olika steg! Kanske slår jag till på hennes bok "Trädgårdens form - en inspirationsbok".
Påsken är inte långt borta nu, jag tjuvstartade lite i helgen med en minipåsklilja och en söt liten dunig kyckling, tyckte det var synd att han skulle ligga i skåpet i flera veckor till! Jag har också lekt med kameran idag, jag börjar lära mig att fota mer & mer manuellt, men önskar jag hade lite mer tålamod =)
Idag har jag äntligen kommit till skott med att så mina frön jag inhandlat! När jag passade på att vattna mina övervintrande växter i garaget upptäckte jag att min stora vattenkanna läcker, så passande att Born in Sweden nyss lanserat en ny vattenkanna som är hur snygg som helst, förutom priset, 599 kr enl Hus & Hem. Den rymmer hela 7,5 liter vatten. Jag lägger till den på min önskelista i allafall!
Bild lånad från www.borninsweden.se

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken rolig bok, den måste jag nog också kika efter!
    Vi skulle höra med er vad ni har för mur och vad det är för mått på den? Det ser jätte fint ut!!
    Ha en bra kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera