tisdag 4 maj 2010

Jo, jag har kommit tillbaks från Blåkulla, och jag stannade inte i Egypten, bara det att jag glömt bort bloggen lite ett tag =) Just nu är vi så uppe i bygge av övervåning samtidigt som vi vill få trädgården hyfsat i ordning. Övervåningen har vi kommit igång bra med, målet är att ha färdigisolerat till semestern, det borde vi klara utan att jobba ihjäl oss!


Ute i trädgården kretsar det mesta kring odlingslådor, krukor, gräs, utemöbler med mera med mera! I söndags var det underbart väder, jag roade mig med att gräva bort 20 kvadratmeter gräs, där ska det sedan läggas markduk, på med svart-laserade odlingslådor och vit marmorkross (Malin) eller grafitgrå kross (Patrik). Trampstenar a´la Hasselfors ska oxå dit! På singelbädden bredvid odlingslådorna ska det stå svarta krukor med kryddor o smultron. Jag tror det kommer bli såå bra! Krossen ska ramas in med en 20x20 grafitgrå platta.


I Egypten plöjde vi trädgårds- & inredningstidningar för fullt så huvudet är fullproppat med idéer! Nu ska bara det fina vädret komma så allt kan fixas! Utemöblerna är nu sålda sedan i helgen så nu kan vi snart beställa de fina underhållsfria svarta möblerna "Milton" från Brafab. Nedan bilder är från Hasselfors garden och deras fina trädgårdslider, jag har bloggat om dom förr tror jag men de är i allafall helt underbara. Jag får dock nöja mig med de runda trampstenarna så länge =)

Jag har sedan länge spanat på "Lotus"-lyktan från Design house Stockholm och tror jag får slå till på en, kommer göra sig utmärkt på det svarta stora nya bordet ute.

Vi har en ganska bred gång mellan huset & garaget, i helgen fundera vi lite på om vi inte skulle sätta en spaljé där plattorna slutar & gräset tar vid. Då ser man den när man kikar från gatan och in på tomten och inte rakt in på tomten. Jag har ända sedan Bygglov sände programmet i februari gillat denna spaljé med en rund ring utskuren inuti. Något sådant får det bli minsann! Jag ska bara hitta en lagom stor ring i järn lr nåt som funkar, tror det får bli ett uppdrag för min far att leta rätt på =) sånt brukar han va bra på!


Avslutningsvis länkar också till min syster och hennes fina hemsnickrade blomlådor med bambu i, kanonsnyggt! Vem vet, kanske det dyker upp såna på Jupitervägen oxå någon gång =)
Tjingeling!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar