torsdag 20 maj 2010

Summerfeelings!

Ja det är ju inte annat än att sommarkänslorna vaknat till liv igen denna veckan! Så mycke sol har vi inte sett, men den ljumma luften känns underbar! Lite lunchshopping i sommarens tecken har det blivit i veckan....snygga bikinin när man fått en schysst bränna och en sval jeansklänning/tunika! Sommar, bara kom nu! Helst till helgen så man kan grilla, dricka rosé & njuta till tonerna från Rock the Lake, rockfestival i Växjö alldeles runt hörnet hos oss!

Fyra dagars ledighet förra veckan gjorde resultat, både i trädgården & på övervåningen. Odlingsbänkarna är färdiga och sått är det också! Jag chansade också och satte ut zucchini-plantorna, får hoppas på ljumma nätter och ingen frost framöver! Efter ett tag blir man trött på o ha plantor i varenda fönster!



Till vänster ovan syns vårt nya tillskott i trädgården, en spaljé som insynsskyddar och en början till att dela in trädgården i små rum! Den är gjord i samma stil som vårt staket runt trädäcket.

Vy över Jupitervägen, nyklippt gräs, (då ser man inte ogräset och de kala fläckarna) och en del av växterna utplanterade på trädäcket! Ser det tomt ut? Jo, jag kan hålla med, mest av allt saknar vi utemöbler nu, i början av juni kommer de äntligen! Idag var jag och kikade på den här spaljén från SMD Design, jag har tänkt den ska vara flyttbar så man kan ställa den var man vill just för tillfället. Kanske använda att hänga filtar & handdukar på, känns som en lysande idé!
Fortfarande är jag utan kuddar till loungesoffan, eftersom Bruka Design inte behagar ha sitt sortiment på nätet, inte ens en hemsida som visar alla deras produkter ,skulle jag behöva ta mig till en storstad, vilket är svårt att pilla in i almanackan just nu, jag letar budbärare istället =)
I morgon är det fredag! Härligt med helg igen!
Idag fyller för övrigt världens sötaste tjej 1 år, min systerdotter Madicken! Snart hoppas jag få träffa henne igen!
Trevlig kväll & helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar