tisdag 22 juni 2010

Välkommen sommar!

Ja, nu har vi väntat länge nog tycker jag! Hoppas att värmen & solen är här för att stanna nu! Men vi har inte legat inne i soffan o väntat på solen inte, trappsteg runt trallen har fixats och en liten plattrad runt trädäcket! Nu börjar det äntligen bli klart! Nya utemöblerna hämtades en regnig dag för några veckor sedan, jag är supernöjd, trots att vi helst sitter i loungesoffan i kvällssolen =)

De vita små borden från IKEA passar perfekt mellan solstolarna, en och annan frukost har redan hunnits med där, och fler lär det bli!

Efter mycket funderande fick det bli cerise kuddar från Bruka Design till loungesoffan, tillsammans med "Petunia-kudden" från H&M. Likadana tabletter att duka med kommer bli finfint!

Vitt parasoll fyndat på IKEA, bra att kunna flytta runt på var man helst vill ha det! Utemöbler "Milton" från Brafab i non-wood, ser fram emot många underhållsfria år! Sittdynor måste jag hitta till stolarna, kanske i jeanstyg?


För några helger sedan var det en härlig solig sommarkväll och vi slappade lite i solstolarna med mousserande med färskpressade jordgubbar, Fresita från Chile, 79 pengar, värt varenda en!
Midsommar på fredag! Härligt! Ser ut som att solen & värmen kan hålla sig kvar! Oavsett väder tänkte jag ha på mig denna, dock inte som klänning utan mer som en tunika till ett par ljusa jeans. tror det blir ganska lekvänligt också, den ser ju inte ut att vara en tajt modell! Håll tummarna för att Nelly skickar snabbt! =)
Trevlig sommar!

Bild lånad från www.nelly.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar