söndag 19 juli 2009

Kruk-makeover

Så här års är det svårt att få tag på fina utekrukor, det är utplockat överallt, särskilt när man vill ha svarta, höga fyrkantiga helst i polyterazzo. Då får man använda fantasin.

1. Fynda lättbetong-krukor som har stått ute o blivit fula av wellpappen de var täckta med.
2. Köp en skumgummiroller & en burk svart sockelfärg
3. Sandpappra krukorna så de får en fin yta & wellpappen är borta.
4. Rolla krukorna med färgen
Vips, så har man riktigt snygga svarta krukor!
FÖRE


EFTER



Psst, jag hade gärna köpt Cubico 50 krukor HÄR om priset varit en tiondel... ;) På http://www.balkongshoppen.se/ finns mycket fint till uteplatser & balkonger, även deras blogg är kul att kika in på.

Efter att precis ha varit på IKEA i Kalmar måste jag puffa för dessa snygga utekrukor i plast med hjul på, IKEA PS FEJÖ. Kanon för tunga växter man vill kunna flytta runt på ibland. Kanske planterar jag om mina palmer i dessa så småningom....

Me like mobilt bredband!! 5 mil kvar till Växjö & huset, många projekt stundar för veckan!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att Cubico 50-krukan från Lechuza kostar mycket pengar, men är man rädd om sina växter och har råd så rekommenderar jag ändå Lechuza-krukorna för att alla dessa krukor har ett självbevattningssystem som fungerar utmärkt. Toppen speciellt på sommaren om du är borta en längre tid. Fin blogg du har :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips. Jag tycker utekrukor är svindyrt. Hittade dock på Cheapy till bättre pris men i dåligt skick. Funderar på att göra som du. Är resultatet fortf. bra?

    SvaraRadera