torsdag 16 juli 2009

Västervik, utekrukor, växter

Ja så har vi då landat i Västervik! Härligt, särskilt när himlen är blå och det är ljumma kvällar! I onsdags hade vi besök av Patriks föräldrar, vi besökte Hasselörodden & skärgårdsmarknaden.




Skärgårdsmarknad på torget med massa goda mathantverk!


Fullt med folk längs fiskarehamnen för att se roddarna komma in, Hasselörodden, en gammal tradtition i Västervik.



Hela gänget samlade utom Oscar som jobbade.










Nu när stenläggningen är klar behövs det förnyas med lite krukor, särskilt till det "osynliga" landet vi gjort mellan garageuppfarten & gången mellan huset & garaget. Detta land har det tvistats om mycket, jag vill prompt ha en plantering där för att det känns så mycket betong annars.... Patrik vill helst ha helt öppet ifall det måste stå fyra bilar på uppfarten någon gång o för att ifall båten ska stå på tomten i vinter måste den gå igenom gången.... många "om" tyckte jag, till slut gick jag med på att ställa krukor på vit marmorkross, när vi väl började plocka upp plattor föreslog Patrik att vi skulle lägga en rektangel med små grafitgrå plattor, en osynlig plantering typ.... och faktiskt kan nog detta bli kanon, bara jag hittar några stora svarta krukor att ställa på rad, typ som här, fast större & snyggare....


Det finns mycket coola växter till terrasser m.m, favoritsidan är http://www.palmkungen.se/ . Eftersom jag drömmer om att mina washingtonia-palmer någon gång ska bli stora ser jag till o göda & jordförbättra dem ofta. Substral har speciell näring för citrusväxter & andra medelhavsväxter, mera järn behöver de. Här nedan ser ni lounge-delen, nu med lite rosa inslag... =) cerise & lime går ju kanonbra ihop!





Mellan sol & bad knåpar vi på världens finaste dopinbjudningar, kommer här på bloggen inom kort =)


Ha en trevlig dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar