måndag 10 augusti 2009

Fyndat!

Visst är det härligt att fynda! Vi har letat lampa till vardagsrummet ett tag nu och jag har velat fram & tillbaka. I tankarna har bl.a. funnits Norm 69, när jag sen hittade den för halva priset gjorde jag slag i saken! Det var tom sista exemplaret varför jag slapp att montera alla 69 delarna =) Den bländfria lampan som utnyttjar ljusets spridning maximalt är jag supernöjd med, jag vill kunna ha en taklampa tänd utan att hela rummet ska lysas upp!



Alltid när semestern tar slut känns det som det är höst, fast vi har flera sommarveckor kvar att förhoppningsvis njuta av.... Det härliga just nu är att det kommer in så mycket höstnyheter på inredningsfronten. I veckan släpptes höstnyheterna hos Cult Design, och som varje vår & höst tilltalar det mig...

I år gillar jag de lila nyanserna och deras paisley-mönster. Absoluta favoriten är deras large box i Box-serien med gångjärnslock, för tvättmedel!





Lila detaljer tillsammans med Mairos gardin Blomma skulle passa fint i köksdelen i höst! Mairos tyg Mademoiselle designat av Lisa Bengtsson vore ännu snyggare, men tyvärr finns den inte som rullgardin.




Bilder från http://shop.tyghuset.se och www.cultdesign.se

Denna veckan jobbar jag på två små projekt, en lampa och en klädhängare, kika in här i slutet av veckan så hoppas jag att jag är färdig! Det ska även hinnas med ett antal kort också!
Nu blir det hopp i säng, numera är det jobb som gäller på dagarna, semestern är slut för denna gången!
/MalDa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar