söndag 2 augusti 2009

Ha-begär

Ja, som alltid när jag besöker Svenssons i Lammhult får jag ett ha-begär så stort så stort..... tyvärr är inte plånboken lika fet ;) I helgen har vi kopplat av i Lammhult o firat Olles födelsedag med gott vin & grillat! Det var välbehövlig avkoppling efter veckans slit med stentrappan, men nu står den äntligen klar och vi e supernöjda!

Godbitar jag spanade in på Svenssons idag....






Pip pip fågelbord, design av Stina Sandwall


Glasgow från bsweden belysningsbolaget, måste bara ha denna till vardagsrummet! Jag har en plan för den här lampan, går den i lås så ska jag berätta =)


Sittpuff point från Fatboy, utmärkt som fotpall eller extra sittplats vid soffan, två svarta skulle passa utmärkt hemma hos oss!


En Tolix-pall i vitt med ett runt fårskinn på skulle bli en fin detalj i hallen!


Ibland är det häftigt med prylar som har en så simpel design, som ex Glasgow-lampan ovan, men ibland blir det bara för simpelt för att man ska vilja betala det som står på prislappen. Hängaren Loop Stand från HAY formgiven av Lars Jörgensen är ju väldigt simpel att göra själv. Jag tror jag ska försöka mig på det, kanske till & med i morgon, om det regnar.....


Loop Stand hängare, passar fint i sovrummet!


En stolt trappbyggare




Grafitgrå trappblock från Benders tung som bara den!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar