tisdag 24 november 2009

Glasetsning, något jag inte provat på tidigare, visade sig vara kanonkul! I Kosta i lördags fynda jag Orrefors "Hotto" i råglas, dvs inga blästringar mm var gjorda. Och jag som har letat glöggmuggar i glas hur länge som helst. Dessa fick piffas upp med just glasetsning!

Du stansar ut det du valt som motiv i vinylplast. klistra på det på glaset och gegga på med glasetsningskrämen "Etch all". Låt sitta i 15 min, torka sedan av överflödig kräm och lägg tillbaka i burken, går att anväda igen. Skölj glaset under vatten och ta bort mallar mm och sim salabim så har du fina dekorationer! I bakgrunden lyser plattor o minikruka från Cult Designs julserie Stjärnklart!




Bocken är numera färdigklädd och står & vaktar dörren, härom morgonen skrämde den mig när jag hämtade tidningen! Jag hade tänkt mig en lite mindra och gulligare bock, men denna blev ju gigantisk! Jaja, tyckte han blev lite söt i allafall! Är du nyfiken på att göra en bock, kika in HÄR så får du bra tips för att komma igång, kapnota till stommen mm.

//MalDa








2 kommentarer:

  1. kan man ännu beställa kort av dig?

    SvaraRadera
  2. Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

    SvaraRadera