söndag 24 januari 2010

Digitala världen

Äntligen har jag fått lite tid att ägna åt den digitala scrapvärlden! I veckan satt jag och lekte ihop ett kort, det tar tid innan man behärskar de allra enklaste grejerna i photoshop! Pappren och dekorationerna kommer från http://www.deliciousscrapshop.com/ för ynka 1 dollar! Jag har sedan skrivit ut på fotopapper och fäst det på vanlig cardstock.




I mitt numera nyttigare liv blir man glad när man i äggkartongen hittar smarriga recept av Blossom! I helgen provade vi Sabayonne-gratinerade Hallon, och det kommer jag definitivt att göra igen!

4 portioner

500 gr frysta hallon
4 äggulor
2 msk socker
2 msk äppeljuice

Lägg hallonen i ugnssäkra portionsformar. Vispa ägg & socker i en kastrull, blanda ner juicen. Sätt kastrullen på svag värme och vispa tills blandningen är tjock & krämig. Häll blandningen över bäre. Gratinera i övre delen av ugnen på 250 grader tills det får färg, ca 10 minuter.





I helgen har vi lagt klinker i hallen, nu väntar vi bara på att fixet ska torka så vi kan foga, sen kommer det kanske en bild!

//MalDa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar