måndag 4 januari 2010

Önska året runt!

Även om julen är över och jag är supernöjd över alla fina klappar så kan man gott o väl fortsätta att önska & drömma lite..... Just nu drömmer jag om två fina salt & pepparkvarnar från Zazzenhaus i bländande vitt! De är inte bara utav utmärkt kvalitet utan skulle oxå göra sig så fina på den svarta köksbänken!


Bild lånad från www.bagarenochkocken.se
Drömmer man sig sedan längre fram till sommaren skulle jag gärna sitta en ljummen sommarkväll med dessa lyktor från MENU lysandes i mörkret. Jag vet inte hur många gånger jag petat på dem på Svenssons i Lammhult.

Bild lånad från www.designonline.se
I köksfönstren hade jag gärna sett dessa skira fina hissgardiner från HIMLA, dock ett hutlöst pris på 1000 kr, går ju helt klart att sy lätt som en plätt själv till en bråkdel av kostnaden!





Bild lånad från www.frapp.se

För brandsäkerhetens skull bör det finnas en brandsläckare o brandfilt i var mans hus. Här finns tre brandsläckare och en brandfilt, synd, annars hade jag lagt vantarna på en sån här som hade fått sitta fint på väggen i tvättstugan. Kanske kan man sy ett nytt fint fodral i ett snyggt tyg till den som redan finns i våra ägor, tål att funderas på! Eller också kan det vara bra med två kanske....


Bild lånad från www.fireinvent.se

//MalDa

4 kommentarer:

  1. hej jag har en liten fråga till dig jag undrar vart du köper alla kappare och sånt som du har på dina kort som du gör. och sen dom dopkorten som du hade gjort har du målat barnet för ska göra ett dopkort till min kusin och de barnet var så fint om du inte har gjort det var köper man alt? MVH malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin

    Ansiktet på barnet som jag ofta använder på barnkort kommer från Forma Hantverk och finns att köpa än idag tror jag, kika in på www.formahantverk.se. Jag förstår inte riktigt vad du menar med kappare så jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men kanske om du förklarar ytterligare!

    tack för besöket! HÄlsningar MalDa

    SvaraRadera
  3. oj hoppsan det blev lite fel jag skulle skriva papper för jag skulle vilja börja med scrapbooking men vart får man tag i matrial till sånt de ända stället jag vet är panduro men har du några mer tips // mvh malin

    SvaraRadera
  4. Hej Malin! Då förstår jag, jag köper nästan allt på Landstoken, då affären ligger här i Växjö. De har stort utbud på det mesta och har även webshop, kika in på www.landstoken.se, besöker du butiken hjälper dig Helena säkert med allt man bör veta =) Lycka till! /MalDa

    SvaraRadera