måndag 18 januari 2010

Längtan till våren

Skidåkning, skridskor & snö i all ära.....men min längtan till våren blir bara större & större! Det är ju i år allt det roliga återstår i trädgården, altanen är byggd, gräset är grönt, allt bara ligger där under snön o väntar, tyvärr även loungegruppen som inte ens fått komma in i vinter! :/

I förra veckans bygglov fräschade de upp en gammal takterrass, blev kanonfint, även om jag föredrar lite mer färg på mina kuddar & filtar!

I år ska olivträden & palmerna få lite större krukor att bo i, funderar på att göra dem i trä och måla dem med falusvart färg. Stora krukor i lättbetong är ju tyvärr inte billiga, särskilt om man behöver några stycken!


Bild lånad från www.hemmakanalen.se
Projektet som har prio 1 inför sommaren är att få till ett snyggt poolöverdrag. Jag tänker mig ett åttakantigt i svart "lastbilskapellmaterial" med samma knäppning som på ett båtkapell. Säkert inte billigt o lätt att få tag på någon som kan fixa, men försöka kostar ju inget! Svart matchar ju huset o borde värma upp vattnet bra med =)
I förra veckans Bygglov fixade de även i ordning garaget....efter programmet pustade jag ut, Patrik hade missat programmet och därmed hans garageinredning som han drömmer om, Gladiator. Jag tyckte det blev så snyggt det kan bli i ett garage, dock kostar inredningen en halv förmögenhet. Vi får istället satsa på Kamprads geniala lösningar till en billig penning, vilket jag är övertygad om kommer bli kanon!
Bild lånad från www.hemmakanalen.se
Det går snart tills det är dax att börja så de små fröna. Tills dess ska det upp en fin fönsterbräda i garagefönstret och några fler pluggboxar ska inhandlas, smartaste produkten i den här kategorin på länge! Tills i sommar hoppas jag att jag hinner snickra ihop något liknande dessa sålådor, den förra lämnade vi kvar i gamla trädgården och används nu som sandlåda, vilket verkar funka bra det med!

Bild lånad från http://www.hemmakanalen.se/

Nu står det en stor lastbil från Myresjöhus utanför, grannens hus är kommet! Nu är det slut på utsikten åt det hållet! Känns nästan som chauffören kommer & ringer på snart för sovplats, han står precis utanför dörren med sin hytt, ska han sova här utanför i natt tro? Vågar man sig ut i morgonrocken o hämta tidningen i morn då?

//MalDa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar