söndag 23 januari 2011

Badrumstankar

Efter att i lördags besökt en utförsäljning av badkar (dock utan fynd) började mitt huvud fundera kring valen till badrummet uppe. Till det lilla badrummet på nedervåningen valde vi vitt blankt kakel på väggarna och svart klinker "Lava" från Golvabia, ett skifferliknande klinker med lite mönster, till golvet. Till väggarna på övervåningen blir det fortsatt vitt, blankt kakel men i lite större format eftersom badrummet är större till ytan. Till golv kommer vi välja en slät platta i betongliknande grå ton, vi har bara inte hittat den än, men vi har ju tid på oss!

Att sedan få piffa till det med härliga handdukar, någon grön växt, en fin tvålpump är ju det allra roligaste!

För ett tag sedan stötte jag på dessa fina handdukar från Norrgavel, ja visst är det finast med vita handdukar! Nedan bild har hamnat i inspirationsmappen till badrummet. Bilden gav mig ännu en idé, på bilden skymtar en korg från Korbo, hur vore det med en fin grön växt i en svart planteringspåse som finns till korgarna?



Bild lånad från www.norrgavel.se

Jag brukar alltid tänka att när man köper just handdukar får man verkligen vad man betalar för kvalitetsmässigt. Tills jag i höstas slog till på H&M:s ribbade handdukar, superbra kvalité, lagom tjocka & ett mycket bra pris! De finns i flertalet färger & storlekar, dock hade jag hoppats på några nya färger till våren, men än har det inte dykt upp något nytt.

Älskar man vita handdukar som jag är det smart att även komplettera med de små tvättlappshanddukarna att ha som avsminkningshandduk =)
Tjingeling, nu blir det handboll, jag tror tyvärr de får storstryk ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar