måndag 31 januari 2011

In love with betong!

Ja, och särskilt kär i min nya betongkruka! En enkel grön växt i form av "plättar i luften" gjorde sig fint ihop med krukan tycker jag! Törstig som den är får vi väl se hur långlivad den blir, jag & vattenkannan är alltid långt ifrån varandra tycker ja!

På tal om betong skulle jag vilja gjuta mig en liten betongbänk i sommar att sätta vid mina odlingslådor, dax att börja kika hur man enklast kan fixa! En till spaljé står också på önskelistan, det blir en fin inramning av odlingslådorna, och ett första "rum" i trädgården är skapat! Lite bör man väl hinna med som mammaledig?? Idag står det 36 dagar på nedräkningskalendern, det börjar närma sig!


Nu är min fina korg hemhandlad från Åhlens, tro det eller ej, men den är gjord av majsblad! Korgen bor just nu i sovrummet med en pläd & lite kuddar i, men kommer säkert få flytta runt många gånger, helt enkelt en praktisk "bra att ha-korg" i hela huset!

Trevlig måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar