tisdag 5 maj 2009

Banana chocolate chip muffins á la Lejla

Baka är ofta kul, men det blir sällan jag tar mig tid till det! På senare tid har det mest blivit olika former av cupcakes & muffins (har aldrig förstått skillnaden men cupcakes är för mig med frosting, och muffins utan) I Lejla Lindholms bok "A piece of cake" finns många smarriga recept, jag testade ikväll "Banana chocolate chip muffins" halva nöjet med muffins är att använda fina pappersformar i olika färger, dessa läckra metallicfärgade är från Lagerhouse, prisvärda till skillnad från många andra.




Till altananen smids det fortfarande planer, jag är fortfarande inne på att ha limegrönt, därför var jag bara tvungen att köpa de fina kuddarna från ATO Fritid jag hittade idag. Kuddfodralen är gjorda av ett slitstarkt material liknande stolsdynor, som tål sol & lite lätt smuts bra! Än så länge får de pryda soffan inomhus. På Designonline hittade jag en snygg vaxduk från Ferm Living som jag gillade. Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag skulle ha vaxduk på bordet hade jag skrattat, faktum är att jag idag tycker det är genialiskt, skyddar bordet vid regn, lätt att torka av och finns med roliga mönster & färger.

/MalDa

1 kommentar: