söndag 10 maj 2009

Torghandel & plantering

I lördags morse var jag på stan tidigare än jag någonsin varit, kl 9! Inga affärer är ju öppna så dax, men det var torghandeln som skulle besökas idag! Normalt när jag handlar på torget så tar jag en snabbkik och sen tänker att jag går tillbaka sen så jag slipper kånka runt på de stackars blommorna. Ofta blir "sen" väldigt sent så de börjat plocka ihop och jag kommer hem utan blommor. Torghandeln i Växjö ger jag många + poäng, utbudet är stort och priserna är kanon! Så fort jag fått upp mitt väggväxthus ska jag handla gurk & tomatplantor och färska kryddor att plantera men tills dess fick det bli lite att plantera i kruka till framsidan, penséerna har gjort sitt. Ett mini-salix träd & någon annan fin vit blomma tillsammans med vit marmorkross blev så här till slut, kruka från IKEA.

Efter en härlig helg i Halmstad med goa vänner & fest blir det att ladda om för en fullspäckad vecka, vårruset, kortmakeri, målning, & förbereda för garageresning och besök av familjen i helgen.

/MalDa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar