torsdag 21 maj 2009

En liten flicka!

20 maj 2009 9:38 blev jag moster, då fick min syster Anna & Oscar en liten flicka! Så underbart söt, ni hittar henne HÄR! Ska bli såå roligt att få hälsa på dem om några helger! I morgon blir det att shoppa till den lilla, i ROSA =)
Annars målar vi mest om dagarna, långledig helg och vi har som mål att få garaget färdigmålat samt räcket på altanen. Nu måste vi dock börja forska i vår husfärg som vi inte tycker är så vit som vi hade tänkt oss. Vi har beställt 0502-Y som ska vara vitare än Smålandsvillans vita färg som är S 0502-Y, igår öppnade vi en oöppnad burk som fanns med till huset, rätt färgkod på burken, men mycket vitare än husfärgen..... hmm, de måste ha målat fel, det blir ett besök hos Nordsjö-butiken idag för lite diskussion om färgnyanser....
Mellan målning blir det tid för lite kort i helgen, det är planen i allafall, studenten stundar snart och jag har mååånga beställningar. Jag ska även stämpla upp lite enkla kort med inspiration från Bloom by UNIK. I veckan har det knåpats lite kort, bl.a. detta färgglada kort. Motivet är stämplat med bright dyna, sedan fyllt med samma dyna och vatten, har aldrig testat det innan, men det blev fin effekt!


När jag köpte kakfatet på fot på LAGERHAUS tipsade tjejen i kassan mig att det även går att använda upp & ner, ex för dip i foten och diptillbehöver runt om. Jag var ju bara tvungen att testa detta, o visst funka det finfint, hamburgertillbehör fick ligga fint under lock medans grillningen avklarades! Hamburgerpressen från SagaForm är en av de smartaste grejer jag äger, och används flitigt när det ska grillas hamburgare! Finns att köpa hos Frapp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar