måndag 11 maj 2009

Rött, gult, rosa, turkost, vit, svart, blått, grönt....

Ja, det finns så mycket härliga färger att man får beslutsångest för minsta lilla. Nu har jag kommit fram till att det nog ändå skulle vara snyggt med en avlång plastmatta i köket, egentligen tvunget att vara en med färg så den blir en lite färgklick! Men så är man ju så jäkla praktisk av sig, en svart o vit viggo hade ju passat bra oxå =) En ljusrosa hade kunnat bli en härlig sommarmatta, men som man gärna vill stoppa undan i höst....









Det finns ju en hel uppsjö av webbutiker med inredning av alla dess slag, många med samma märken och produkter. Butiken FÖRR finns som fysisk butik i Skövde, men också som webshop. Med en hel del både kända & okända märken tycker jag det verkar vara en trevlig butik, så klart man då måste ta chansen i deras tävling ovan där man kan vinna fint fat från Koziol och kökstextil från Pappelina. Läs mer om tävlingen HÄR. När jag var därinne och spanade hittade jag dessa fina silikonkrukor "Sili Pot" från KG Design, perfekt för köksträdgården. Silikon är ett genialiskt material som ersätter fler & fler köksartiklar här hemma. Ta bara en sån sak som hopfällbara durkslag, hur bra är inte det!!

Samtliga bilder i inlägget kommer från http://www.forr.se/

Förra veckan var jag en tur till Kosta Outlet där jag slank in på Iiitala Outlet och hittade den finaste brödkorgen jag sett på länge, dumsnål som man är ibland så köpte jag den inte. Jag får helt enkelt ta en tur dit igen snart, men tänkte att jag skulle hitta den på nätet så jag kunde visa den här och även lista ut vem som tillverkat den. Korgen är inte så stor, består av blommor & blad utskurna och vitlackade som sedan formar en liten korg.

Vårruset ikväll har tagit ut sin rätt, jag är trött, i morgon kortmakeri & fixa klart för gjutning av garageplattan.

/MalDa













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar